Tuesday, March 18, 2014

5 tips kesihatan semasa jerebu

Musim jerebu datang lagi, kali ini dengan pembakaran secara semulajadi semakin berleluasa. Kenapa saya kata pembakaran secara semulajadi? Cuaca panas dan kering menyebabkan banyak kawasan mudah terbakar.

Semasa musim jerebu, kita perlu meningkatkan tahap kesihatan diri sendiri dan keluarga dengan cara meningkatkan sistem imunisasi seseorang untuk mengelakkan jangkitan penyakit.

Selain daripada itu, kita juga perlu mengamalkan 5 tips kesihatan semasa jerebu:

Kurangkan aktiviti di luar rumah
Perkara terbaik yang perlu dilakukan ialah mengurangkan aktiviti di luar rumah kecuali ianya perkara yang tidak dapat dielakkan seperti perlu bekerja. Ada juga yang memasang pelembap udara bagi mengurangkan udara yang berjerebu masuk ke dalam rumah. Cara saya ialah dengan menutup pintu, tingkap dan segala ruang kosong. Serta membasahkan tuala mandi dan gantungkan di setiap tingkap untuk memerangkap haba dan habuk.

Jangan merokok dan menjauhkan diri dari perokok
Ini adalah masa yang sesuai untuk anda berhenti merokok.

Amalkan penjagaan kesihatan
Pastikan semua orang membasuh tangan dan muka mereka sebaik saja mereka memasuki rumah.

Memakai topeng muka
Topeng muka yang mempunyai sijil gred N95 dapat menapis partiker-partikel jerebu. Tukar topeng anda jika ianya kotor dan kemek dengan teruk.

Ambil suplemen untuk tingkatkan sistem imunisasi badan anda
Jerebu akan mengakibatkan individu mudah menjangkiti penyakit seperti batuk, selsema, demam dan sebagainya, Jadi untuk mengelakkan serta mengurangkan masalah ini terjadi, kita disarankan mengambil suplemen yang sesuai sama ada melalui doktor, farmasi atau pakar kesihatan anda.


BAGAIMANA SHAKLEE MEMBANTU ?

Shaklee mempunyai beberapa produk yang boleh diamalkan untuk meningkatkan sistem imunisasi seseorang dan mengelakkan badan terhidrasi.

NUTRIFERON
30 sachet
Harga runcit semenanjuna Malaysia ialah RM181.25

  • Merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells dan makrofag dalam masa 3 hari.
  • Mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

Sustained Release Vita-C
 180 biji
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM92.50

  • Meningkatkat sistem imun, mempertingkatkan ketahanan alergi hidung dan kulit serta asthma.

Performance Drink
 539gm
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM82.50

  • Meningkatkan daya ketahanan badan dengan mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh.
  • Mengurangkan kehausan ketika cuaca panas, mencegah penyahhidratan dan melembapkan kulit.

Jika anda inginkan konsultasi percuma berkaitan suplemen yang disebutkan di atas, boleh hubungi saya HANA Shaklee Independent Distributor (866186) anda di nombor 012-7350070 (Whatsapp/sms/call) atau di emel ini mj_cincin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...