Wednesday, December 11, 2013

Garlic shaklee

Garlic Shaklee:

 dibuat dari bawang putih jenis premiun, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas.


 dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif).

 Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic.

 Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary dan Spearmint).

 Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesannya didalam tubuh kita.

 Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.


Antara Manfaat Garlic Shaklee adalah:




  1. Mengandungi Spearmint - mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung.
  2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang alergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis.
  4. Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.
  5. Merendahkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 - 4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  6. Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  7. Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah kanser - membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  9. Menstabilkan glukos - menolong menstabilkan glukos didalam tubuh kita.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omega Guard Shaklee mampu turunkan tahap kolesterol dalam badan.

APA ITU KOLESTEROL?

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalan edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.
  • Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usu ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.
  • Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

Kandungan Kolesterol 'jahat' yang banyak boleh menyebabkan risiko yang besar untuk PENYAKIT JANTUNG yang boleh membawa kepada serangan janyung dan jugan ANGIN AHMAR. 

Untuk mengatasi masalah LEBIHAN kolesterol ini, pesakit perlu mengamalkan pengambilan Omega-3 iaitu:

  • Omega Guard shaklee ---> merendahkan paras kolesterol 'jahat' dan meningkatkan fungsi jantung.
Promosi Omega Guard sepanjang Disember masih lagi berlangsung. Jom atasi masalah lebihan kolesterol ini dengan sihat. Ini kerana vitamin shaklee adalah vitamin yang terbukti SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM.

Antara manfaat utama Omega guard shaklee, klik sini



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vitamin cadangan untuk darah tinggi

APAKAH ITU TEKANAN DARAH ATAU DARAH TINGGI?

Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh arteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. DARAH TINGGI atau HIPERTENSI merujuk kepada tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik. Pesakit yang mempunyai sekurang-kurangnya tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat dijangka mempunyai keadaan darah tinggi.

Kadar tekanan darah tidak sama sepanjang masa. Ia sering berubah-ubah mengikut keperluar badan anda. Jika tekanan darah anda tinggi, doktor anda akan memeriksa semula tekanan darah anda untuk beberapa kali bagi menentukan kadar tekanan dara anda yang sebenar.

Tekanan darah ada dua ukuruan dan biasanya diukur seperti berikut - 120/80 mmHg. 
  1. Nombor atas (120) menunjukkan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat denyutan jantung. Ia dipanggil tekanan sistolik.
  2. Nombor bawah (80) menunjukkan tekanan semasa jantung berehat di antara pengepam. Ia dipanggil tekanan diastolik.


Masa yang paling baik untuk mengukur tekanan darah adalah semasa anda rehat dan dalam keadaan duduk atau baring.

Sumber dari sini

Vitamin cadangan untuk darah tinggi:
  • OMEGA GUARD - membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myicardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • GARLIC - menurunkan darah tinggi, menurunkan kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah. mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok serta penyakit koronari.



Testimoni pengguna: 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Friday, December 6, 2013

manfaat utama omega guard shaklee

Minyak ikan terbaik dunia yang diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun.

Sebiji omega guard shaklee mengandungi:
- omega-3 EFA = 330mg
- EPA = 180mg
- DHA = 120mg


manfaat utama:

  1. mencegah penyakit saluran darah dan strok
  2. membantu perkembangan memori
  3. meningkatkan sistem imun
  4. menyihatkan paru-paru
  5. menentang kanser
  6. membantu mengurangkan tekanan
  7. memelihara sendi
  8. mencegah insomnia
  9. membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siapa wajib ambil omega guard shaklee?

Kenapa Omega guard shaklee di ambil dari ikan laut air sejuk?

Penyelidikan menunjukkan ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang merendahkan lemak dalam darah, menuunkan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Siapakah yang wajib mengambil omega guard shaklee?

* ibu menyusu
* ibu hamil
* pesakit sendi
* penghidap asma
* pesakit jantung
*kanak-kanak 
* pesakit strok
* peserta diet
* pesakit kanser



credit to Family Health Supplement

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DHA vs MEMORI



Refer ini

DHA adalah nutrien utama dalam otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. - ini adalah SEBAB utama kenapa ibu hamil perlu mengambil omega guard shaklee die trimester 2 dan 3.

Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, memelihara penglihatan dan pendengaran & mencegah migraine.

Satu hidangan omega guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kebaikan omega guard shaklee

Kebaikan omega guard shaklee:

1) ibu menyusu
- membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi yang menyusui susu ibu
- membantu mengurangkan berat badan si ibu tanpa menjejaskan penyusuan.

2) masalah berat badan
- omega-3 meningkatkan hormon leptine yang berfungsi mengawal selera makan.
- membantu membakar lemak dengan lebih cepat.

3) ibu hamil
- membantu perkembangan otak bayi dari dalam kandungan.
- kawal kenaikan berat badan.
- kurangkan kolestrol.
- kurangkan risiko gila meroyan selepas bersalin.
- kurangkan risiko melahirkan bayi pra matang.

4) kanak-kanak
- membantu perkembangan otak
- menguatkan sistem imunisasi
- mengurangkan gejala ekzema dan asma.

5) pelbagai masalah lain
- sakit sendi.
- kolestrol tinggi.
- kesihatan jantung.
- batuk berkahak.
- strok




credit to Family Health Supplement dan Buku panduan nutrisi shaklee.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuesday, December 3, 2013

Pelbagai resepi ESP

Basically satu sudu besar ESP dibancuh bersama satu gelas besar air suam. air suam ni samada air suam kosong tapi tak terhad cara tu je.. kerana anda boleh cuba resipi2 di bawah.. ikut tekak masing2...

  • ESP + plain water (suam/sejuk)
  • ESP + Fresh Milk
  • ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP...boleh add on almond or fruits.bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
  • ESP + susu tepung (any brand)
  • ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
  • ESP + Nesvita 3in1
  • ESP + jus twister tropicana
  • ESP + Yogurt drink
  • ESP + Ribena
  • ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
  • ESP + Milo/Horlicks
  • ESP + sirap bandung
  • ESP + fresh milk + oat+serbuk koko+madu (ni resipi Dr Muhaya)
  • ..........ada sape2 nak tambah..silakan...

Dan ini pula resipi smoothies

Bahan2:
  • Segelas fresh milk
  • 1-2sudu besar natural plain yogurt
  • fresh fruits (saya guna banana pagi ni... potong kecik2.. then frozenkan sebentar)
  • Suplemen (sy add sesudu ESP, sesudu Mealshake dan sepeket Collagen powder.. sbb tu resipi namanya awet muda kekal langsing.. haha)
  • 1 sudu kecik madu
  • Serbuk koko (optional)
Cara2 : Blend semua bahan2 di atas

sumber


..anda bagaimana?...for me..saya lebih suka ESP+milo+nestum original (bukan 3 in 1 ye)+horlicks..nyum nyum nyummm..campur byk2 sedap plus, kenyanggg sgt pastuuu cik B mula lah minta di pam..hehehe..korg blh lah try resepi saya..hehe
ESP ni bukan untuk ibu menyusu je yer... ia sesuai utk seisi keluarga..UNTUK:

1. Orang yang ingin kekal sihat..
2. Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.
3. Kanak-kanak bersekolah
4. Ibu-ibu mengandung dan menyusu anak
5. Pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan
6. Pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik,
7. Ahli sukan dan bina badan
8. Soya Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat …dan yang inginkan kulit yang cantik

apa keistimewaan dan kelebihan ESP?...boleh baca kat link ni..HERE..

NOTES:
  • JANGAN BANCUH protin dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protein mudah musnah pada suhu yang tinggi.
  • Jangan ambil lebih dari 3sudu besar sehari ..(berat utk buah pinggang proses protin yg berlebihan)

Sunday, December 1, 2013

Bagaimana Zinc membantu penyembuhan luka?

Sharing kali ini berkaitan dengan luka akibat kemalangan di bibir saya yang dijahit baru-baru ni. Alhamdulillah proses penyembuhan luka cepat dan luka jahitan tak nampak kesan, semuanya sebab saya amalkan pengambilan ZINC Shaklee.

Dan ini, sharing testimoni saya..

Zinc sembuhkan luka!!!


Umum diketahui, zinc sangat bagus untuk mempercepatkan penyembuhan luka.

Bagaimana Zinc membantu penyembuhan luka?

Zinc
120 biji
Harga runcit di pasaran ialah RM33.75

Zinc membantu mengaktifkan 200 jenis enzim. Ia berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi (memperbaharui) sel.

Zinc juga membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

Manfaat Utama zinc yang lain:
  • Memperbaiki diabetes - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes
  • Bintik putih dikuku - bintik putih dikuku adalah tanda difiensi zinc.
  • Mempertingkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • Mempercepatkan penyembuhan luka - mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zinc dan tabur ke atas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka.
  • Memperbaiki masalah prostat - melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.
  • Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga
  • Ovulasi wanita - zinc membantu penguncupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.
  • Memperbaiki radang kulit - kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  • Mengekalkan deria bau

 Jika anda inginkan konsultasi percuma berkaitan suplemen yang disebutkan di atas, boleh hubungi saya HANA Shaklee Independent Distributor (866186) anda di nombor 012-7350070 (Whatsapp/sms/call) atau di emel ini mj_cincin@yahoo.com

Sunday, November 17, 2013

POLYGONUM CUSPIDATUM

POLYGONUM CUSPIDATUM - kandungan ke3 dalam vivix (anti penuaan)



 dikenali sebagai jepun knotweed. Merupakan sumber resveratrol semulajadi yang sama terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah. Bahan ini selalu terdapat dalam suplimen ANTI PENUAAN seperti ubat2an cina.

 Ujian resveratrol mampu melambatkan proses penuaan, MENURUNKAN TAHAP KOLESTEROL & TEKANAN DARAH, meningkatkan prestasi olahraga dan menyingkirkan sebatian yang tidak diperlukan tubuh.



Saturday, November 16, 2013

LOBAK UNGU

LOBAK UNGU - kandungan ke 4 vivix (anti oksidan, anti radang, anti bakteria & mampu tingkatkan kesihatan)



 merupakan sumber vitamin A terbaik dan mengandungi fitokimia termasuk karotenoid, fenolik, polyacetylenes, isokumarin dan sesquiterpens.

 Fitokimia adalah tumbuhan yang mempunyai anti-oksidan, anti-bakteria, anti-radang dan mempunyai ciri-ciri mempertingkatkan kesihatan.

 Ia juga mengandungi anthocyanins yang mempunyai kegiatan antipengoksida yang luar biasa. Beberapa kajian menunjukkan anthocyanina mempunyai aktiviti biolodi yang luas termasuk anti-pengoksida, anti-radang, agen anti-mikrob dan anti-karsinogen.

 Ia menunjukkan kepelbagaian kesan pada urat darah, platelet dan lipoproteins yang berupaya mengurangkan penyakit jantung.




Testimoni Vivix

Berikut adalah testimoni-testimoni vivix:











atau klik sini


EUROPEAN ELDERBERY

EUROPEAN ELDERBERY - kandungan vivix yang kedua



 zaman dulu, orang guna buah ini untuk merawat penyakit artistik, asma, sembelit dan selesema.

 ia mengandungi kalium dan kaya dengan vit c dan terbukti mampu mengukuhkan sistem imun tubuh.

 ia merupakan sumber anthocyanins yang hebat kerana mengandungi 3x ganda karotenoid. Merupakan antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sel daripada rosak disebabkan toksin alam sekitar, diet x seimbang dan tekanan yang dihadapi.

 ia juga mampu meningkatkan daya penglihatan malam kerana mengeluarkan rodopsin atau visual ungu dalam mata. Ia membantu mengurangkan cahaya dalam penglihatan dan membantu dalam tekanan.




Tuesday, November 12, 2013

Sustained Release Vitamin C

Perbezaan Shaklee


  • "Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin C telah direka oleh Shaklee
  • Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg)

  • Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam.
  • Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavoid yang mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas
Manfaat utama

  • Membentuk kolagen - merangsang pembentukan kolagen. Mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki simptom pendarahan
  • Peningkatan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. 
  • Memerangi kanser - satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh.
  • Mencantikkan kulit - melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
  • Memperbaiki insomnia
  • Mengekalkan kolestrol sihat - mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi

Sustained release Vita-C
180 biji
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM92.50

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika anda inginkan konsultasi percuma berkaitan suplemen yang disebutkan di atas, boleh hubungi saya (HANA) Shaklee Independent Distributor (id: 866186) anda di nombor 012-7350070 (whatsapp/sms/call) atau di emel ini mj_cincin@yahoo.com

ANGGUR MUSCADINE

Assalamualaikum.

Hari ini, saya akan menerangkan tentang antara kandungan utama dalam vivix iaitu ANGGUR MUSCADINE



 anggur muscadine termasuk bijinya merupakan sumber terbaik yang bersifat antioksidan dan ciri2 anti radang.


 keupayaan buah tersebut adalah menyembuhkan dirinya sendiri daripada penyakit, bakteria dan kulat.

 sifat2 perlindungan semulajadi memberi kebaikan kpd sesiapa yg memakannya terutama bahagian bijinya kerana sebatian fenolik tertumpu pada bahagian tersebut.

 anggur ini adalah 40x ganda lebih polifenol berbanding anggur lain. Polifenol boleh didapati dalam wain merah terbukti memberi manfaat pada kesihatan kardiovaskular, paras gula dalam darah, proses penuaan dan lain2.



Wednesday, October 16, 2013

Perbezaan ESP Shaklee dengan soya biasa

Sejak akhir2 ni..ramai sgt yg bertanya dan meragui khasiat ESP dan menyamakan dengan sumber soya biasa..kat sini saya buat sedikit summary dan pemahaman supaya setiap kite yg ambil ESP mengambilnya dengan ilmu dan dengan ilmu itu baru kite yakin dan bila yakin baru laa khasiatnye akan betul2 terserap dan diserap sepenuhnya oleh badan dan memberikan hasil yang kite inginkan...makan tanpa ilmu tak bermakna apa2 malah akan memberi impak yg tak bgs sebab kite akan mudah goyah dan ketidakyakinan itu sendiri akan memungkinkan kite tak mendapat khasiat yg sepenuhnya dari ape yg kite makan dan ambil...

ESP ialah protin..kenapa protin penting?

  • Sbb Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel.Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti Membina sel-sel baru, Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • APA yg BEST tentang ESP ?merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol Dan Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. ESP juga Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
  • Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, Bantu hilangkan parut jerawat di muka, Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
  • ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.

part tu sure dah tau kan..so..nak tau kenapa ESP soya BERBEZA daripada soya biasa?? JOM BACA 7 KRITERIA PENTING ESP :

INFO : Produk -ESP - 7 kriteria/panduan/guideline utk memilih suplemen SOY PROTEIN

  • Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organic~ Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penananam secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni.
  • Soybean tu mestilan Non GMO ( tak dihasilkan secara genetic)~Kenapa soy protein mestilah non genetik engineered?sebab secara umumnya..soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah utk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik danvitamin natural..)…dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian... toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan
  • Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu- Ni ciri yang amat penting..Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormone,jus penghadaman,antibodi, enzyme. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped. rujuk sini
  • Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alcohol-Alcohol tu haram yelah satu hal gak ..tapi kalau dicuci dgn alcohol..ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone..... up to 88%! Sedanglan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko cancer paru2,etc..Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang
  • Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan- Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.
  • Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan- Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result
  • Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..kenapa?~ Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium

TQ for readings,



Norhana Marsom
SID: 866186
sms/whatsapp: 012-7350070
email: mj_cincin@yahoo.com

Thursday, September 19, 2013

ESP mempunyai Asid Amino

Tahukah anda?

Di dalam ESP Shaklee, terdapat 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Apa itu ASID AMINO?

Asid amino adalah unit asas bagi protin. Protin adalah bahan asas dalam pembentukan badan kita. Asid amino boleh ditakrifkan sebagai suatu molekul organik yang terdiri daripada asid karboksilik amina dan kumpulan-kumpulan berfungsi asid amino terdiri daripada nitrogen, karbon, oksigen,sulfur dan hidrogen molekul. 

Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebaga asid-amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusai dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai ASID AMINO PERLU. 

SHAKLEE MENYEDIAKAN KESEMUA ASID AMINO PERLU TERSEBUT.

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

ASET AMINO INILAH YANG DIPERLUKAN UNTUK MEMASTIKAN SESEORANG ITU AWET MUDA (klik sini)

Tq for readings,




Hana - 866186
012-7350070

Manfaat utama ESP

Seperti yang telah dibincang sebelum ini (klik di sini), berkaitan ESP, kelebihan-kelebihan ESP. Sekarang saya ingin menerangkan pula manfaat utama ESP Shaklee ini.




  1. AWET MUDA - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda
  2. BAIK UNTUK HORMON - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  3. BAIK UNTUK PROSTAT - Genistein  yang terkandung dalam kacang soya terbukti mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  4. KULIT REMAJA - meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurang kedutan, agen anti-penuaan, mengembaikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  5. PEMBEKAL TENAGA - membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  6. MEMBAIKI PIGMENTASI - membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  7. MEMBAIKI MEMORI - meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.
Jadi, protin adalah sumber yang PENTING dan BAHAN UTAMA dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponan utama kepada hormon manusia. Untuk mengelakkan dari kekurangan protin, dicadangkan mengambil 2-3 kali hidangan sehari ESP shaklee.

Tq for readings,



Hana
012-7350070

Energizing Soy Protein

Perbezaan Shaklee:

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.


Kelebihan ESP Shaklee:

  1. Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta mempunyai kualiti protin yang tinggi.
  2. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-Gmo" (non-genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
  3. 850g (setin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya.
  4. Satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  5. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  6. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai kepada pengidap kencing manis.
  7. 1 hidangan ESP Shaklee = 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
Tq for readings,


Saturday, September 14, 2013

Vitamin cadangan shaklee untuk gout

Assalamualaikum w.b.t,

Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki

Istilah "gout" berasal daripada perkataan bahasa Latin, "gutta" yang bermakna 'setitis', disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout diakibatkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat.

Ciri-ciri wajib
Pesakit-pesakit yang menghidap gout mengalami peningkatan aras asid urik atau masalah penyingkiran asid urik, atau gabungan kedua-duanya sekali

Aras asid urik yang tinggi dikaitkan dengan usiaobesitiHiperlipidemia Jenis IVkencing manispenyakit jantung iskemia, dan darah tinggi.



Faktor risiko
· Jantina — Secara umumnya, lelaki lebih berisiko mendapat gout pada kadar 90 peratus kes yang dilaporkan.
· Gaya hidup — Individu yang banyak minum minuman keras terutama bir dikatakan lebih berisiko mendapat gout.
· Obesiti — Terutama bagi individu yang mempunyai berat badan lebih 66 kilogram daripada berat badan normal.
· Penyakit, keadaan kesihatan dan ubat — Sesetengah penyakit seperti tekanan darah tinggi yang tidak dikawal, diabetes, hiperdislipidemia (paras lemak dan kolesterol yang tinggi) dan arteriosklerosis (penyempitan salur darah) juga boleh menyebabkan gout.
Individu yang menjalani pembedahan atau mendapat sakit tenat secara tiba-tiba dan terlantar lama juga boleh mengalami peningkatan asid urik dalam badannya. Malah, ubat mengawal tekanan darah dan kemoterapi juga dikenal pasti boleh meningkatkan paras asid urik dalam badan pesakit.
· Genetik — Kajian mendapati satu daripada empat pesakit datang daripada keluarga yang ada masalah gout.
· Umur — Biasanya gout menyerang pesakit tua tetapi kini banyak kes membabitkan pesakit berumur 30 hingga 50 tahun. Manakala bagi wanita, kebanyakan kes bermula selepas umur putus haid.

Vitamin cadangan shaklee:



  • ALFALFA - detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
  • PERFORMANCE DRINK – memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detix di atas.
  • OMEGA GUARD – mengelakkan keradangan sendi.


  • Tq for readings,

    Norhana Marsom
    SID: 866186
    sms/whatsapp: 012-7350070
    email: mj_cincin@yahoo.com
  • Jom baca yang lain-lain!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...