Sunday, March 9, 2014

Info Product: Zinc Complex

Harini saya nak kongsikan pada kwn2 blogging tentang produk Shaklee yang satu ni iaitu Zinc Complex. Saya suka product ni sebab ianya mengurangkan rambut saya dr gugur selepas bersalin dan mempercepatkan luka berpantang sembuh dan kering.

Dan lagi pengalaman best, perepatkan luka luar dan dalam sembuh dan kering selepas menjalani pembedahan kaki pada 2hb Oktober 2013 yang lepas..mmg best..so saya memang cadangkan zinc ni di ambil oleh mereka yang mempunyai luka luar dan dalam tidak kire semasa berpantang, selepas pembedahan atau apa-apa luka sahaja. Boleh dihancurkan dan disapu pada luka..wahh banyak betul manfaat kan..Jom kite tgk ape kebaikan zinc ni

Zinc Complex Shaklee

Zinc Complex ini dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Manfaat Utama Zinc Complex:
  • Mengaktifkan 200 jenis enzim - zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.
  • Membentuk kolagen - membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Memperbaiki diabetes - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki diabetes.
  • Bintik putih dikuku - bintik putih dikuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya ingatan.
  • Mempertingkan sistem imun - membantu pengeluaran kalenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • Mempercepatkan pemulihan luka - mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik di kulit. Hancurkan zinc dan tabur ke atas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka.
  • Memperbaiki masalah prostat - melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkan prostat dalam kadar 70%.
  • Kemampuan seks lelaki - pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.
  • Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.
  • Memperbaiki radang kulit - kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.
  • Mengekalkan deria bau - untuk mengekalkan deria bau yang dihat dan sensitif.

Jika anda inginkan konsultasi percuma berkaitan suplemen yang disebutkan di atas, boleh hubungi saya HANA Shaklee Independent Distributor (866186) anda di nombor 012-7350070 (Whatsapp/sms/call) atau di emel ini mj_cincin@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...