Thursday, April 24, 2014

SIRI 4 DIET SIHAT: Bagaimana Omega membantu menurunkan berat badan?


Petikan dari majalah I-sihat

OMEGA GUARD boleh membantu anda dalam proses menurunkan berat badan melalui 2 cara:

  1. Omega boleh mengurangkan rasa lapar. Pengambilan Omega-3 asid lemak boleh memberi rasa kenyang, dengan itu mengurangkan pengambilan kalori dan membantu dalam penurunan berat badan. Minyak ikan dapat mengawal pembebasan bahan kimia yang dipanggil serotonin. Serotonin membantu mengawal selera makan dan mood anda.
  2. Omega 3 berfungsi mengurangkan paras insulin anda sepanjang hari. Apabila paras insulin yang tinggi, anda tidak boleh menggunakan lemak untuk pembakaran tenaga. Apabila paras insulin yang tinggi, tahap HGH anda adalah rendah. Omega 3 membantu memastikan paras HGH tinggi dan insulin pula rendah. Memastikan tahap insulin yang stabil adalah kunci utama dalam mengelakkan dewasa kencing manis. Minyak ikan juga secara langsung meningkatkan pengoksidaan lemak dalam sel-sel lemak.

Nota: Pengambilan 3 biji omega guard sehari yang disertai bersama dengan exercise membantu mempercepatkan pembakaran lemak dalam badan. Adalah dipercayai bahawa minyak omega 3 meningkatkan aliran darah ke otot-otot semasa exercise dan membantu untuk merangsang enzim yang mengangkut lemak di mana ia boleh digunakan untuk tenaga.

Bacaan lanjut:

SIRI 1 DIET SIHAT: Konsep Berdiet Bersama Suplemen 

SIRI 2 DIET SIHAT: Kepentingan Air dalam Diet Harian

SIRI 3 DIET SIHAT: Bagaimana Protein Membantu Proses Penurunan Berat Badan?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

COD MUAR, BAKRI & PARIT SULONG.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian atau pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui

Call/Whatsapp: 012-7350070
Email: mj_cincin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...