Tuesday, April 29, 2014

Panadol merbahaya? Pengganti?

Alhamdulillah..masih diberi rezeki menghirup udara segar pagi ni..syukur Alhamdulillah..saya rasa seronok sangat hari ni..mana taknya, usaha yang diusahakan berhasil... RCA saya berjaya juga dengan izin Allah..

Semalam anak saya demam..bangun2 tido tgk2 badan die panas plak..jadi saya ckp kt die, minum susu ye..nanti cepat baik..sebab saya nak letak nutriferon dalam susu tu..die ni susah nak makan ubat..tapi kalau masuk dalam susu telan je (die tak tahu pun ade nutriferon dalam tu..hahaha)....tengahari terus aktif balik anak saya tu..

Apa nutriferon tu? alaa nutriferon ni kira first aid kit saya laa..memang saya standby tiap-tiap bulan..pengganti pada panadol. sebelum tu jom kita baca artikel tentang panadol ni..bahaya tau untuk jangka masa panjang..sumber

---------------------------------

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain. Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan. Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam perut anda.

-------------------------------------

Betapa bahayanya kan panadol ni..bukan tak boleh ambil tapi berpada-pada laa..sehari sebiji tu ok, tapi kalau sehari sampai 4 biji..fuhhh, makan diri tu nanti..

Mak mertua saya suka sangat makan panadol..ni org dulu-dulu memang suka makan panadol sebab pada zaman mereka, hanya panadol je yang mampu mereka beli untuk tahan sakit..tapi sejak saya beri mak mertua nutriferon, dah tak cari lagi dah panadol ni..memang berkesan katanya..sakit kepala je makan nutriferon, lega rasa kepala..demam pun tak jadi.

NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi. Nutriferon ni umpama first aid kat rumah.. kene standby. ..letak kat rumah.. or dlm handbag or bwk travel ke mana2.. Bukan kena mkn hari2.. tapi ingat ya.. sistem imuniti perlu dibina dari awal... Jadi jika rasa mcm nak demam or sakit2, sila telan sepeket nutriferon ni... jika tidak..simpan satu dua peket di dlm beg anda..  

Bagaimana dgn anda? Saya? Saya lebih suka memilih nutriferon berbanding panadol. Sebab pahit..nutriferon ni manis-manis buah je..ujung je baru rasa pahit..Buatlah pilihan bijak ye..

Kebaikan Nutriferon Shaklee


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

COD MUAR, BAKRI & PARIT SULONG. 

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian atau pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui

Call/Whatsapp: 012-7350070
Email: mj_cincin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...