Tuesday, April 15, 2014

SIRI 1 DIET SIHAT: Konsep Berdiet Bersama Suplemen

Konsep Pertama: Buang melalui sistem detox

Apa itu Detox? Detox adalah proses membersihkan sisa-sisa toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dan proses ini dikeluarkan melalui pembuang air besar. Selepas segala sisa dibuang, barulah penyerapan nutrien diserap dengan mudah.

Suplemen yang sesuai untuk detox ialah Herblax dan Alfalfa. Alfalfa sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan dan tidak mempunyai masalah sembelit manakala herblax pula sesuai untuk mereka yang sembelit.


Konsep Kedua: Bakar Lemak

Pengamal diet memerlukan Lecithin atau Omega Guard untuk memecah dan membakar lemak yang melekat di dinding membrane. Omega Guard lebih cepat bertindak memecahkan lemak berbanding Lecithin tetapi jika anda inginkan kesan yang lebih CEPAT, saya sarankan anda mengambil kedua-dua suplemen ini.


Konsep Ketiga: Bina Otot

Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkat metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%.

Protein terbaik dari Shaklee untuk diet ialah Cinch Shake. Tetapi jika anda menyusukan anak, saya sarankan anda ambil ESP kerana ianya dapat mempercepatkan penghasilan susu selain dari diet.

Walaupun anda menggunakan suplemen untuk mendapatkan berat idaman, anda disarankan mengambil pemakanan seimbang dan TIDAK BOLEH terlalu bergantung harap pada suplemen. Ini kerana, suplemen hanya membantu proses diet anda.

Ingat, jangan makan sesuka hati je ye :)

Bacaan lanjut:

SIRI 2 DIET SIHAT: Kepentingan Air dalam Diet Harian

SIRI 3 DIET SIHAT: Bagaimana Protein Membantu Proses Penurunan Berat Badan?

SIRI 4 DIET SIHAT: Bagaimana Omega membantu menurunkan berat badan?

 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

COD MUAR, BAKRI & PARIT SULONG.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian atau pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui

Call/Whatsapp: 012-7350070
Email: mj_cincin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...