Friday, September 13, 2013

Kanser & CoQ

Assalamualaikum


Semakin  umur kita bertambah,  coQ10 dalam badan akan semakin berkurangan. Sebenarnya ia akan  semakin berkurangan sejak umur kita 20 an .Kebanyakkan orang yang berumur 50 tahun ke atas berfungsi  dengan aras  coQ10   yang amat rendah.

Apakah coQ10?  

sel badan yang sihat memenuhi keperluan tenaga melalui proses phosphorylation  ATAU dengan menggunakan oksigen…. Kita kan bernafas  dengan menyedut oksigen dan mengeluarkan karbon dioksida,,,jadi oksigen yang kita gunakan tu digunakan oleh sel badan yang sihat untuk menghasilkan tenaga. Jadi coQ10 bertanggungjawab untuk memastikan proses itu berjalan lancar  TETAPI,,, badan kita unik,,,, apa yang berlaku jika KURANG OKSIGEN.

Jika kurang oksigen, sel badan kita TUKAR JALAN  lain untuk mendapat kan tenaga, kita akan  mendapatkan tenaga dengan membakar  gula atau proses glucolysis. OK KER?
TAK OK !!!!!Kalau badan kerap menggunakan  gula untuk mendapatkan tenaga, sel badan kita akan keliru..  bila sel keliru,   sel tidak akan berfungsi dengan baik menyebabkan perubahan genetic  dan seterusnya  menjadi SEL KANSER. !!!!! (Otto Warburg, M.D., Ph.D.,)

TAK TAKUT KER???? SEKARANG KANSER TAK DER EARLY WARNING TAU TAK,,, BILA DAH SEDAR,,, DAH MASUK STAGE 4 DAN KANSER TAK ADA STAGE 5

Professor Brian Peskin membuat penemuan hebat….orang yang berumur 30 KE ATAS  perlu mengambil  coQ10 KALAU
  1. ada masalah kekurangan tenaga,,,,(letih , lesu,,, lepas sidai baju tidur separuh hari) 
  2. JANTUNG , orang yang mempunyai masalah jantung perlu mengambil coQ10
  3. Penemuan terbaru prof  Brian ialah peranan coQ10  melindungi saraf dalam  pesakit Parkinson’s , Hungtington’s, Alzheimer’s, Freidreich’s ataxia  dan Lou Gehrig’s Disease)
  4. coQ10 juga berperanan untuk melindungi kulit dari kerosakan dan byk digunakan dalam kosmetik untuk hilang kedutan .
  5. orang yang mengambil STATINS (ubat mengurangkan  kolesterol)
  6. wanita yang mengambil PIL PERANCANG KELUARGA kerana pil  dipercayai boleh blok penghasilan coQ10
      Tq for readings,



Norhana Marsom
SID: 866186
sms/whatsapp: 012-7350070
email: mj_cincin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...