Wednesday, December 11, 2013

Omega Guard Shaklee mampu turunkan tahap kolesterol dalam badan.

APA ITU KOLESTEROL?

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalan edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.
  • Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usu ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.
  • Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

Kandungan Kolesterol 'jahat' yang banyak boleh menyebabkan risiko yang besar untuk PENYAKIT JANTUNG yang boleh membawa kepada serangan janyung dan jugan ANGIN AHMAR. 

Untuk mengatasi masalah LEBIHAN kolesterol ini, pesakit perlu mengamalkan pengambilan Omega-3 iaitu:

  • Omega Guard shaklee ---> merendahkan paras kolesterol 'jahat' dan meningkatkan fungsi jantung.
Promosi Omega Guard sepanjang Disember masih lagi berlangsung. Jom atasi masalah lebihan kolesterol ini dengan sihat. Ini kerana vitamin shaklee adalah vitamin yang terbukti SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM.

Antara manfaat utama Omega guard shaklee, klik sini



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika anda inginkan konsultasi percuma berkaitan suplemen yang disebutkan di atas, boleh hubungi saya (HANA) Shaklee Independent Distributor (id: 866186) anda di nombor yang tertera di bawah


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. We will revert back to you soon. TQ

Jom baca yang lain-lain!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...